Dort pro maminku...


...aneb další megačokoládová bomba do sbírky.

"Hele, mami, ségra objednala na tu oslavu do restaurace zákusky, tak já ti udělám jen takovej maličkej symbolickej dort, právě tak velikej, aby se na něj vešly svíčky, co myslíš?"  Prosím, ať řekne "tak jo"!

"Žádnej maličkej, musí to bejt pro jedenáct lidí (nakonec jich bylo 13), a hlavně ať na něm není to sladký lepivý (potahovka)." 

Sakra! Nemám ráda, když mi někdo nabourává moje plány, ale vím o tom, pracuji s tím, prodýchávám, a možná, když se budu hodně snažit, z toho budu za pár let venku :). 

A tady je výsledek toho, když mi někdo do mého časového harmonogramu hodí vidle - nadýchaný piškot šlehačkovo-ledovokaštanovo-čokoládovým krémem promazaný, banány proložený, čokoládovo-šlehačkovou polevou přelitý, dekoracemi z čokoládové hmoty ozdobený. Megačokoládová dortová bomba (a to jsem vynechala čokoládový korpus), o té kalorické raději ani nemluvím. Řez dortu nemám - krájel se v restauraci a zbytek se nechával personálu. Navíc jsem, přiznávám, měla maličko naváto (bylo to fakt potřeba), takže se mi nějaký řez úplně vykouřil z hlavy. Věřím ale, že se vaše představivost při popisu rozjela na plné obrátky, takže ho vlastně ani není třeba :).

Místo plánovaného pytlíku mouky, rozuměj, jednoho kila, nakonec spatřil světlo světa čtyřkilový cvalík :).


Tady už vypadá trochu nemocně, bylo třicet stupňů, a to dortům, hlavně čokoládovým, příliš nesvědčí :D.



35 komentářů:

  1. Je krásnej. A protože já taky nemám ráda potahovky, zato miluju čokoládu, tak bych ho brala všema deseti, kalorie, nekalorie (vždycky říkám "když do pekla, tak aspoň na dobrým koni" :D )

    OdpovědětVymazat
  2. Ó ten dort je krásný a s čokoládou musel být Prííííííííímaaaaaaaaaa. zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, byl fakt dobrej, kombinace čokoládové šlehačky a banánů je prostě top :).

      Vymazat
  3. Jani to je nádhera. Určitě byl výborný a sklidil velký obdiv. Mamince přeji hlavně zdraví, skvělou rodinu kolem sebe má 💕

    OdpovědětVymazat
  4. Sladký lepkavý taky není moje parketa, já jsem na klasiku piškot a hóóódně šlehačky uvnitř i zvenku. Ale čokoládouvým dortem taky nepohrdnu.... je krásnej

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti :), jestli máš ráda šlehačku, tak v tomhle dortu jí bylo v krému vyšleháno jeden a čtvrt litru :D.

      Vymazat
  5. Právě mám kávu, sladká tečka se hodí. Je nádherný.

    OdpovědětVymazat
  6. Jééé, já bych si hned dala. A nemáš někde u sebe na blogu aspoň na jeden takový dortík recept? Takový nějaký pro blbečky, aby to zvádli na první pokus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tomto odkaze - https://moje-nova-mozkovna.blogspot.com/2016/09/cokoladovy-dort.html#more - mám recept, ale s čokoládovým korpusem. Ten jsem tentokrát vyměnila za klasický piškot - 150 gramů cukru krupice a 6 vajec šlehej 20 minut do pěny - čas je potřeba dodržet. Před koncem zašlehej 50 gramů oleje (já dávám ještě olejové aroma - pomeranč, citron, mandle, rum, vanilka... jak mám zrovna chuť :)), nakonec zlehka vmíchej 150 gramů přesáté hladké mouky a peč při 180 stupních, dokud není hotovo :).

      Vymazat
  7. Tak ten se tedy povedl, nádhera 👏👏👏

    OdpovědětVymazat
  8. To je tedy pořádná bomba! Já tě mít v příbuzenstvu, tak dorty jedí snad i moji studenti :-) Impozantní!

    OdpovědětVymazat
  9. Řez, který si představuji, se ti fakt moc povedl :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Janinko, ahoj. Manžel netušil, proč tak zničehož nic vzdychám, až ten tvůj dort uviděl a bylo mu to jasné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uff, tak hlavně, že to bylo jenom kvůli dortu, a ne kvůli trápení!

      Vymazat
  11. Žasnu nad tím, jak někdo dokáže na dortu vytvořit vegetaci jako živou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát děkuji! I když je pravda, že úplně spokojená jsem s ní nebyla :D.

      Vymazat
  12. Tetkapernikarka
    Jani, nejdříve pro maminku… přeji hlavně pevné zdravíčko a spoustu toho dobrého 🍀🍀🍀🥂
    A Ty , Jani, zasloužíš pochvalu a velkou. Dort je opravdu krásný a určitě byl i hódně dobrý. Miluji čokoládu, takže já dostat tuhle parádu, byla bych šťastná 😊😊
    Mějte se u Vás všichni hezky🍀😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji za přání i za chválu, od tebe si jí opravdu vážím! :). Práce s čokoládovou hmotou byla moje premiéra, a taky to podle toho vypadalo :D. Já si jí totiž nemohla koupit jako normální člověk, ale musela jsem si jí zkusit vyrobit. Takže chyby tam jsou, ale to se časem vypiluje :D.

      Vymazat
  13. Mamince přeji hodně zdravíčka do dalších let. Mne za týden čekají taky narozky, ale 10 let méně. :-) Dort je povedený. Po pravdě řečeno, zkusila jsem v životě pár dortů, hlavně pro děti, ale žádný nebyl tak krásný, jako ten Tvůj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za maminku :). Tak ty jsi taky záříjová! Moje babička i přítelkyně by měly narozeniny včera, druhorozený má zkraje příštího týdne :).

      Vymazat
    2. A moc děkuji za pochvalu! ♥

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).