Dort k osmnáctinám


Málokdy se mi stane, že se přes směsku lehkého sarkasmu, ironie, cynismu, černého a extra suchého humoru, jež se u mě projevila až ve zralejším věku, prodere z mého oka nějaká slza. Podle okolí jsem stvoření, které umí naslouchat, je empatické, vstřícné a hodné. Ovšem i to okolí muselo uznat, že důsledky životních okolností se na mém smýšlení projevily více, než výrazně, a tak se stalo, že jsem se z tlačítka "nechá si srát na hlavu" přepnula do současné podoby realisticky, možná někdy až příliš syrově uvažujícího člověka. Jenže i taková nátura má někdy slabou chvilku a zamlží se jí oči. Třeba když se z toho malého nedomrlého topícího se uzlíčku stalo osmnáctileté stvoření, kterému při obejmutí koukám kamsi do ohryzku. 

A protože se u nás žádné narozeniny neobejdou bez dortu, i kdyby měl být sebeprťavější nebo v nouzi kupovaný, a protože to byly osmnáctiny, vymyslela jsem si dort de luxe. Bohužel, i letos jsem trochu pozapomněla, že představy a finální verze jsou často stejně odlišné, jako den a noc. I přes důkladnou přípravu (rozuměj - vize kombinace zlata a čokolády a pár inspirativních rychloobrázků z internetu) jsem se zasekla u konečné fáze - zdobení. Proto jsem poprosila o pomoc manžela, který se toho, jako správný gentleman (to zoufalství a čirá hrůza v mých očích s tím určitě nemělo nic společného), zhostil se svým uměleckým citem na výbornou. Ten balvan, co mi spadl ze srdce, ten museli slyšet až v přízemí! 

Teď už v klidu a s tlakem v normě vám tedy mohu představit kalorickou čokobombu, která totálně nabořila můj zdravý jídelníček - lehoučký, nadýchaný, ořechový piškot šlehačkovo-čokoládovo-ledovokaštanovým krémem promazaný, banány proložený, sametovou šlehačkovo-čokoládovou polevou přelitý, čokoládovými bonbony ozdobený, zlatými čokonugetkami a hoblinami zasypaný... 
 






58 komentářů:

  1. Ten dort je boží, mňam,jdu vařit kafe a snít si o tom nádherném dortiku. Vše nejlepší,hodně zdraví,štěstí a pohody nejen oslavenci.🥰 Za krásný dort 1***

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Převeliké díky posílám, přání vyřídím! :)

      Vymazat
  2. Jani, ten dort je vážně skvost. Že umíš originální dorty, o tom žádná, ale tohle je fakt bomba, nejen ta kalorická. Oslavenci přeji všechno nej 🥂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji, ale tentokrát měl zásluhu na zdobení manžel. Ale je fakt, že chuťově to byla taky bomba :D. Přání vyřídím! :)

      Vymazat
  3. Jani, ten dort je úžasný.👍👍👍 Sedím, koukám a áchám.
    Tvému synovi přeji vše nej, nej, nej, hlavně zdraví a úspěšný vstup do světa dospělých.
    Někdy mám pocit, že ty děti nějak stárnou.😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji! :) Máš pravdu, stárnou. Když jsem začala s Mojí mozkovnou, šel Míša do první třídy a Matýsek měl pár měsíců, je to masakr :D. Přání ráda předám! :)

      Vymazat
  4. No jo, utíká to hrozně rychle.... a dort! Paráda. Ty Mozartovy koule mi způsobují slintání na klávesnici jak bernardýnovi kost. Já mám momentálně v lednici na ztuhnutí polevy Babetu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby jenom utíkalo, ono se to řítí kosmickou rychlostí! A děkuji, článek jsem psala ještě před koncem své letní blogové pauzy, takže dort už je dávno sežrán, ale v troubě mám štrúdl, snad mi to slintání pomůže zastavit :D.

      Vymazat
  5. To je dobré, zrovna před chvílí jsem si, koupil cestou z Prahy asi po deseti letech opět jednou Mozartovy koule, a teď je tu vidím na dortu! :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi náhoda! Taky jednou za čas Mozartovým koulím neodolám :).

      Vymazat
  6. Synek musel být nadšený, dort se ti povedl ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, dort se Ti moc povedl a určitě byl výborný. Oslavenec přeji všechno nej....

    OdpovědětVymazat
  8. Ta koule ve spojitosti s naší předešlou debatou o tělocviku mně evokovala vzpomínku, jak jsem nedokázal hodit medicimbalem požadovanou vzdálenost kvůli rozbolavěným zádům ze stavby baráku. Třeba jednou dodám recept na koule, které někdy dělám doma a věř, že Mozart jim nesehá ani po kotníky. Takový krásný dort a znesvětit ho tím alobalem! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recept beru, u nás se neztratí :). No jo, když nahaté Mozartovy koule mají jeden velký nedostatek - nejsou zlaté, a když byla moje vize zlato, přes to prostě vlak nejede :D.

      Vymazat
  9. Tomu říkám dort pro milovníky čokolády! Je krásný (jako vždycky), oslavenci určitě udělal velkou radost. A mladému pánovi všechno nejlepší a hodně moudrosti a nadhledu do dospělého života :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát ti děkuji a přání s radostí vyřídím! :)

      Vymazat
  10. Jinak kvůli provozním potížím začínám mít problémy s komentováním i zde, tak se raději když to ještě aspon zde jde, rozloučím se všemi blogery na zdejší doméně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, ten kazounek se nějak rozšířil! Tak snad to loučení nebude na dlouho :).

      Vymazat
    2. Já nyní stejně nemám moc čas na psaní. Vyhlížím souseda, abych mu mohl otevřít branku. Slíbil, že ořeže všechny větve, které k nám přečnívají přes plot. Už jsem mu otevřel na sklizen durancií z těch větví. Otevřu mu znovu i na ten generální úklid. Jen jsme už hodně dlouho nedostali od sousedky malinový sirup jako nájem za to, že jim bezplatně umožnujeme obdělávat cca. 100 m čtverečních na kterých kromě těch malit a durancií pěstují i révu a ostružiny. A že profitují ze 100 dékových metrů oplocení, které jsme my zbudovali na vlastní náklady. Jen doufám, že po letech nedonese místo malinovky kořalku, tu bych musel odmítnout. Přeju všem hezký den! A recept bude, ale rozhodně ne na způsob domácího rafaela, navíc ještě ze náhražkového sušeného mléka, plného řepky olejné z Agrofertu. Od té doby co jsem dudlíkem napájel dvě telátka, mám na ten "sucho-mléčný" odér averzi. Telátkům nedají mléko od krávy, že musí být pro lidi, ale to mléčných Tatrankách cítím úplně tu stejnou pachut. Asi jsme všichni telátka. :-D

      Vymazat
    3. To chápu! Taky nemám moc času na psaní, snažím se doplést šálu, protože tady v horách chodí zima brzy. Jenže se u toho koukám na detektivky a tak se občas spletu a pářu. Nekonečný boj je to, snad to do prvního sněhu stihnu :D. Já takhle krmila malé selátko, ale myslím, že v lahvičce bylo čerstvé kravské mléko.

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Stejný názor měli prakticky všichni, děkuji :).

      Vymazat
  12. Janinko, nechceš změnit zaměstnání? Manžel je šikula, spolu vždy vše vyřešíte. Takový origoš dort neseženu ani náhodou.
    Mladému pánovi přeji pevné zdraví a hodně elánu do života.
    Zdravím do J.n.N. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po dnešním náročném pracovním dni o tom vážně uvažuji! :D Ale cukrařina, to ne, nedokážu odolat a byla bych brzy kulatější, než ty Mozartovy koule :D. Děkuji za přání, vyřídím! :)

      Vymazat
  13. Dortík jedna báseň. Podobný dělala nadávno moje snacha někomu ze svých známých pro jeho ratolest.
    Oslavenci přeji jen všechno dobré !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  14. No teda, Janinko, ty nám v podstatě zatajuješ takový poklad. Občas se, pravda, zmíníš láskyplně, že polovičák to či ono, ale jinak hotová paní Colombová. A přitom po tomto nazdobení by ti mohl zdatně konkurovat, ba třeba i podrubriku svých výtvorů míti. Velká a všechny objímající gratulace - oslavenci, že nyní už bude moci zcela legálně dělat všechno (bacha, beztrestnost není součástí balíčku). Manželovi k jeho šikovnosti a tvůrčí invenci. A tobě - že máš tak skvělého manžela, dalšího oficiálně dospěláka a jasně, že i druhorozeného - ať není smutný, taky se dočká - i té chvíle, kdy nebude chápat proč a kam že to vlastně spěchal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem dávala na FB příspěvek o dortu, můj drahý to okomentoval slovy: "byla to velká a zodpovědná práce, vyloupal jsem bonbóny z obalů a vysypal je na dort". :D O paní Colombové (moje oblíbená hláška :)) moc nepíšu, ale když už jsem to nakousla, tak je velice nadaná, vtipná, hodná, inteligentní i manuálně zručná. A teď, když se vrhla na cvičení, u prudce koukatelná :D.

      Vymazat
    2. A moc děkuji za milé přání, s radostí jej předám! :)

      Vymazat
  15. Mozartovy koule jsou výborné pralinky. Je spousta takových, co se na oko tváří jako dobré, ale nejsou. Tyhle pralinky jsou skvěle, stejně jako dort skvostně vypadá.
    Oslavenci přeji vše nejlepší. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak, jak říkáš, dost často to bývá navrch huj, uvnitř fuj, ale Mozartovy koule, ty nikdy nezklamou :). A moc děkujeme, přání vyřídím! :)

      Vymazat
  16. Jani, zdravím. Taky mě to dodalo, když bylo klukům 18... Teď budeme slavit třicetiny toho prostředního. Je trenérem fitness a řekl důrazně, že žádný dort nechce. Ale my ostatní jo !!! Dort určitě potěšil a pochutnali jste si, oslavenci dodatečně vše nejlepší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mnohokrát, přání ráda předám! :)
      Bez dortu si oslavu představit nedovedu, možná bych zapátrala po nějaké zdravé variantě pro fitness trenéry :D.

      Vymazat
  17. I tak se dá vyřešit nazdobení dortu. Jen mít ten nápad!!!! A co na něj říkal oslavenec???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl pobavený a nadšený, protože čokolád on tuze rád :).

      Vymazat
  18. To manželovo zdobení je parádní. Občas mají ti naši chlapi bezva nápady, že? Jinak dort vypadá naprosto úžasně. Má ale jednu velkou chybu, vyskytl se příliš daleko ode mě...😂

    OdpovědětVymazat
  19. Jako vždy naprosto úžasné! Děláš mi chutě! Těším se na víkend, až doma zase něco upeču :). Synovi přeji vše nej a minimum starostí v tom dospěláckém světě :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jani, dort je luxusní a já bych si takový přála někdy dostat :-)) Čokoládu miluji, hlavně hořkou. Synovi přeji dodatečně všechno nejlepší, manželovi vyřiď pochvalu za skvělé nazdobení dortu a pochvalu si zasloužíš i Ty, protože na řezu je ten dort fantastický, musel být moc dobrý. Přeji pohodové dny :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokrát děkujeme, s radostí přáním vyřídím! :)

      Vymazat
  21. Moc pěkné, rekl bych téměř kombinace dortu a bomboniery..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi vůbec daleko od pravdy! :D A moc děkujeme! :)

      Vymazat
  22. Upečeš mi, prosím, taky nějaký hezký dort? :D ... Ne, neboj, máme šikovnou sousedku, tak budu v případě potřeby prosit ji :D

    OdpovědětVymazat
  23. Teeeda, vypadá úžasně. A ještě větší chuť jsem na něj dostala díky té fotce, kde je rozkrojený. :D Mňam :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ten dort je umělecké dílo, něco jako gotická katedrála.
    Charakteristika "jsem stvoření, které umí naslouchat, je empatické, vstřícné a hodné" by se hodila na faráře :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme mnohokrát! :)
      Farář? Zajímavé, a já přitom vždy chtěla být archeoložka, kriminalistka nebo novinářka :D.

      Vymazat
  25. Upřímně nesnáším Mozartovy koule, ale při popisu, co všechno dobrého v dortu je, myslím, že bych jejich přítomnost ani nezaznamenala :D
    A už jsem pár dortu od Vás viděla a nádheru střídá obrovský apetit na sladké :D Mohla byste se pečením živit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozartovy koule tam stejně byly jenom proto, že byly ve zlatém obalu a moje vize byla zlatá :D.
      Moc děkuji za pochvalu! :)

      Vymazat
  26. To je vážně nádhera. Já jsem teda myslela, že ty koule nahoře se budou muset před krájením sundat, aby nepřekážely...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, milá Pade :). Koule vůbec nepřekážely a když už, tak byly s úspěchem sežrány :D.

      Vymazat

Milí čtenáři, děkuji vám za nakouknutí a komentář :).