Na konci školního roku, během něhož jsem rubriku ostudně zanedbávala, symbolicky přidávám poslední letošní perličky...
Výtvarná výchova
Matěj bude mít na vysvědčení z výtvarné výchovy ve druhé třídě dvojku. Poslední dílko mu paní učitelka zmačkala (omlouvám se za původní formulaci "roztrhala", zřejmě byl obrázek "jen" zmačkán), vyhodila do koše a nechala ho, aby obrázek znovu předělal.
"Maminko, a já to měl zrovna tak hezký..."
Je mi to líto, paní učitelce jsem na třídních schůzkách řekla svoje (a ohledně výtvarné výchovy jsem překvapivě nebyla sama), nicméně účinek to nemělo žádný. Známkování stylem procházení uličkou a vyřknutí ortelu bez pořádného prohlédnutí obrázku u mě nemá opravdu vůbec žádnou váhu. A tak přesvědčuji Matýska, že mi je jedno, co má na vysvědčení, důležité je, co si myslím já a pro mě jsou prostě jeho výtvory a malůvky pecka :).
Začátek druhé třídy, doplňující úkol v Českém jazyce - nakresli ježibabu. Má asi pět centimetrů a do dnešního článku se docela hodí :).
Poznámka
Bože, jak mně se stýská po mateřské škole, kde si paní učitelky děti srovnaly samy, nezatěžovaly rodiče bezvýznamnými blbostmi a nenutily nás řešit neřešitelné...
Abychom si rozuměli, jsem stvoření povahy mírné, které je i přes svůj suchý humor, cynismus, sarkasmus a spoustu dalších chyb vcelku hodné, empatické, konflikty nevyhledávající a které, než něco plácne, nejdříve přemýšlí. Ovšem také jsem stvoření, které nepatří do skupiny "nechámsisrátnahlavu" a které drtí lidská hloupost. Po vysosání informací z druhorozeného, ze kterých vyplynulo, že paní vychovatelka psala poznámku na základě toho, že uvěřila prvotřídnímu vyčůranému hajzlíkovi (o dost většímu, než je Matěj :)), na sebe nenechala má odpověď dlouho čekat...
Vážená paní vychovatelko,
synovi jsem ohledně nevhodného chování a neposlouchání Vašich pokynů domluvila. Tvrdošíjně si ale stojí za svým, že slovo "buzerant" nepoužil a že spolužákovi řekl, že je "blbej", protože ten ho nakopl do holeně. Matěje jsem se ptala, zda to slovo už slyšel - prý ano, ve škole. Pokud to tedy skutečně řekl (předpokládám, že jste to slyšela na vlastní uši, jinak byste mi asi nepsala), pak to není problém z MÉHO domu, ale z VAŠÍ školy.
Děkuji Vám, že jsem musela neplánovaně synovi objasňovat, proč se neříká a co znamená "buzerant-teplouš-gay". Je fajn být osvícený už ve druhé třídě :-).
Hezký den,
J.P.
Myslela jsem, že při psaní článku ze mě to znechucení po pár týdnech spadne a já udělám chacha, chichi. Bohužel musím konstatovat, že naše škola, dříve vyhlášená, jde pomalu, ale jistě do kopru, že ta hloupost a nespravedlnost ve mně sedí pořád a že bych nezměnila ani slovo.
A bude hůř! S každým přibývajícím rokem docházky budou učitelky větší a větší zoufalkyně drcené systémem našeho školství, kdy každé čtyři roky dostávají nové a nové, debilnější a debilnější pokyny z ministerstva od čím dál tím víc nekompetentních ministrů a náměstků....
OdpovědětVymazatPaní vychovatelka dělá pravopisné chyby. Já bych jí to opravila. Před že patří čárka.
OdpovědětVymazatJak já js m ráda, že tohle už mají oba kluci za sebou....
OdpovědětVymazatKromě těch nejmladších nejen naši synové, ale i vnoučata mají toto za sebou. Máme v rodině učitelku, ale učí na štěstí výtvarku a angličtinu. Vlastně vím, že děti ji mají rády. Ona si nemyslí, že každé dítě je výtvarně nadané a dovede spíš povzbudit. Syn je též pedagog a pracuje s učni a studenty, pěkně si u nás nedávno vykládali o předpisech a nařízeních shora dokionce druhá snacha je také ve škole jako externí pracovnice na pracovní výchovu a sekretářka ředitelky školy pro handikapované děti-většinou. Nemají to lehké, věř mi. Děti jsou mnohé oprsklé a ty mírnější to pak odnáší.
OdpovědětVymazat[2]: Všimla jsem si .
OdpovědětVymazat[1]: Mno, pak by ale bylo načase změnit zaměstnání, nemusí to odskákat zrovna děti .
OdpovědětVymazat[3]: Chudobko, ani nevíš, jak se těším, až bude Matýsek ze školy venku .
OdpovědětVymazat[4]: Starší Míša má na výtvarnou výchovu paní učitelku, která je naprosto skvělá. Když někomu něco nejde, jednoduše mu třeba do obrázku cákne vodu, rozfoukají to a výsledek je fantastický. Jak říká Míša, ona prostě vidí umění ve všem .
OdpovědětVymazatSnacha učí už přes 30 let (má 56 let, ač na ně nevypadá- moderní, štíhlá) a zřejmě na děti jde zkušeně. Používá i moderní metody, připravuje témata předem, klidně jde s dětmi i za masku do průvodu. Není kamarádka, mají respekt, ale mají ji zřejmě děti rády. Byla jsem svědkem, jak se k ní měly a jak zdaleka ji zdravily.
OdpovědětVymazatGay původně v angličtině znamenal veselý.
OdpovědětVymazatRoztrhat dítěti obrázek, to s debilními pokyny z ministerstva nemá nic společného. To je učitelka prostě Milka (kráva fialová)...! Taková ve třídě nemá co dělat.
OdpovědětVymazatBože, ta vychovatelka je kráva a vůbec nemá na místě vychovatele co pohledávat. Milá úžasná Janinko, ježibaba je nádherná. Nějak se nechytám v příběhu, kdy učitelka roztrhala obrázek žáka, tam by to nejspíše chtělo psychiatra, jelikož zde učitelka ukázala své maximální selhání. Toto individuum vůbec nepatří na první stupeň!
OdpovědětVymazatJá ti nevím, Světluško naše Zářivá, já bych asi zvažovala návštěvu ředitele školy. Tohle je opravdu VELKÝ přehmat, byť zatím možná jediný...
OdpovědětVymazat[5]:ono spíš asi by bylo konstruktivnější navštívit nějaké nervové sanatorim a chvíli tam pobýt ...
OdpovědětVymazatRoztrhat jakýkoli výkres je projevem děsivé neúcty k tomu, co někdo jiný vytvořil. Myslím, že mám štěstí, že nemám děti, protože by to se mnou jako s otcem, který si občas chodí přátelsky popovídat do školy s podobnými učiteli, nejspíš neměly jednoduché . Mimochodem, mám jako bývalý učitel vůči učitelům v mnohém úctu nebo alespoň pochopení, ale vocaď pocaď!
OdpovědětVymazat[9]: Takovou učitelku aby pohledal... Ono asi na věku moc nezáleží, naše paní učitelka je taky starší a i mladé učitelky dokáží žáčkům pěkně zavařit.
OdpovědětVymazatPřesně tak si tu vychovatelku představuji, jako tu Matýskovu čarodějnici Roztrhat něčí výtvor před ostatními dětmi, zřejmě má ta osoba sama dost svých komplexů. Ale ty děti za její problémy přece nemohou. Možná bych kontaktovala ředitelku školy
OdpovědětVymazat[10]: Děkuji .
OdpovědětVymazat[11]: . A to mu ten obrázek roztrhala až po mém výlevu na třídních schůzkách. Jeden aby se bál cokoliv říct, aby to to dítko nemělo ještě horší...
OdpovědětVymazat[12]: Tys to, moje milá, dokonale rozsekla! A mě jsi rozsekala taky, tlemím se tu jako blázen! Díky ti za to!
OdpovědětVymazat[13]: Moc ti děkuji, Matýskovi to určitě všechno vyřídím .
OdpovědětVymazat[14]: No, nebo budou stačit na regeneraci prázdniny, třeba si dá voraz a bude klid .
OdpovědětVymazat[15]: A právě proto neposílám polovičáka na třídní schůzky, pokud by se ale situace opakovala nebo to nějak gradovalo, asi nebude zbytí. Už teď paní učitelku lituji .
OdpovědětVymazat[17]: Ono to z článku asi nevyzní, ale paní vychovatelka je mladá žába. A obrázek zase roztrhala paní učitelka. Pokud by se to opakovalo, určitě bych to začala řešit...
OdpovědětVymazatNejsem grafolog, ale písmo učitelky mi značí dost nevyrovnanou osobnost. Máte "milou učitelku", umí vše s citem podat.
OdpovědětVymazat[25]: To není písmo učitelky, ale vychovatelky. Třeba to psala na koleně .
OdpovědětVymazatTahle Ježí-baba je skvostná,
OdpovědětVymazat[27]: Tak asi má trochu víc bradavic, než normální ženská, ale jinak máš asi pravdu .
OdpovědětVymazatAno,i já bych použila výraz kráva. Naprosto chápu rozladění, to hned tak nepřejde. Šla bych do školy za vedením. Ale: základ je rodina a hlavně stůj vždycky za svými dětmi, neskonale to oceňují. Jsem chytrá,že. Mluvím z vlastní zkušenosti.Bože, to je blbka, vždyť já mám vztek tady taky. Kráva jedna pitomá, roztrhat výkres. Ježibaba je nádherná!
OdpovědětVymazatRoztrhat ve druhé třídě výkres dítěti je jen známkou toho, že paní učitelka nezvládá situaci. A poznámka vychovatelky podle pravopisu vypadá, že by do školy měla teprve nastoupit
OdpovědětVymazat[29]: Děkuji ti. Pevně věřím, že ten exces byl ojedinělý, že si dá učitelka nervy o prázdninách do pořádku a nic podobného se opakovat nebude.
OdpovědětVymazat[30]: Máš pravdu, já měla na hudební výchovu učitelku, která po mně jela jako slepice po flusu. Vysoká, hubená, černé dlouhé vlasy, jako čarodějnice vypadala. Třískala nás učebnicí do hlavy a strašně křičela, dnes už vím, že to zřejmě byla nějaká duševní porucha. Mám husinu ještě teď, když si na to vzpomenu...
OdpovědětVymazatNo takovy učitele se vyskytovali vzdycky, pokaždé se to projevovalo jinak...na ddruhou stranu še ucitelka ktesleni byla také vselijaka, ale že by nekomu roztrhala vykres, to by ji ani nenapadlo...
OdpovědětVymazat[33]: Taky si pamatuji z mého mládí pár učitelek - bestií .
OdpovědětVymazatRoztrhat obrázek je důkazem, že je učitelka blbá jak tágo, to nemá s pokyny ministerstva nic společného. Matějovi přeju, aby se dostatečně obrnil a skutečně je pro něj důležitější vlastní rodina, než ta káča.
OdpovědětVymazatP.S. čarodějnice se povedla!
OdpovědětVymazat[36]: Děkuji, vyřídím!
OdpovědětVymazat[35]: Já na těch třídních schůzkách musela vypadat jako exot. Maminka přede mnou měla problém s výtvarkou u svého hošíka a když domluvila, učitelka se ptala, jestli ještě někdo něco. Tak jsem se přihlásila a povídám "Já bych se chtěla přidat" a vyblila jsem jí, co mi leželo na srdci. Že když už má z výtvarky dvojku nebo trojku, tak ať vím, z čeho a proč a jak to vypadá. Prý to mám napsané v žákovské. Tak jí na to povídám, že když mi na konci roku nosí svoje výtvory domů, tak jsem z nich nadšená. A víš co ona na to? Prý "Ještě má někdo něco?" a hovor byl ukončen. No to by se z toho jeden pos... .
OdpovědětVymazatJaninko, nic si z toho nedělej. Za nás se říkávalo: Kdo umí umí, kdo neumí učí. A byl na tom kus pravdy: na pajdák šli všichni, kteří se na jinou VŠ nedostali.
OdpovědětVymazat[39]: To je mi moc líto, přitom je tak nadaný...
OdpovědětVymazat[37]: Jo, protože nevěděla, co na to odpovědět. Vlastně jen formální schůzka, z její strany, aby to měla z krku, počítám, že vůbec nějaké námitky ani nečekala a těch dvou, tedy té maminky a tebe, se chtěla co nejrychleji zbavit. Slůvko ještě něco mi připomíná doktorské "další!".
OdpovědětVymazat[41]: Tak to doktorské "další" mě fakt dostalo , skoro to fakt tak i bylo...
OdpovědětVymazatNakukuju a zdravím po dlouhé odmlce, jsou to teda školní zvěsti. Jestlipak jsem byla taky tak nepříjemná úča?!
OdpovědětVymazat[43]: Jé, ty jsi byla učitelka? Věřím, že jsi byla fajn .
OdpovědětVymazatPodle mě by předměty jako hudebka nebo výtvarka vůbec známkované být neměly! Jen to děti stresuje a že někdo neumí namalovat strom (já třeba zásadně neumím lidi a zvířata) ještě neznamená, že je s ním něco špatně. Třeba umí krásně sloh nebo plácat z hlíny nebo něco docela jiného - upřímně se období chození do školy a školky obávám, protože já i děda (tatínka nemáme) jsme jaksi od rány a životem už dost otrkaní a fakt si na tu hlavu srát nenecháme a dítko nám nikdo blbnout nebude - viz třeba příhoda s dob minulých s mým nejmladším bráškou. Ano, on byl sígr, ale taky to měl v hlavě srovnané a z domova lecos věděl, takže když mu paní učitelka pevně přesvědčená o své pravdě tvrdila, že na naftu jezdí pouze a výlučně nákladní auta, milý Mireček si to nenechal líbit, neb tatínek měl doma naftového osobáka... ano, nemusel paní učitelce, když ho dostatečně vyprovokovala, říkat, že je kosočtverec, to už bylo nemístné, nicméně pravdu měl... v obojím, ale to druhé mu museli vysvětlit a důkladně zatajit
OdpovědětVymazatJsem téhož názoru, bohužel, náš školní systém prostě dusit bude a bude...
OdpovědětVymazatNechci učitelku omlouvat, ale zvládat 30 dětí si nedovedu představit, vím, co znamená uhlídat 2 dvouleté vnučky.
OdpovědětVymazat[47]: Znám učitelky, které to zvládají v pohodě, u nás asi bude nějaký problém, ale to se časem vyvrbí, doufám, že k dobrému .
OdpovědětVymazat